Translate

torsdag den 11. oktober 2012

Lækre lagkager ... inspiration fra Thiebaud (del 1)

Så er jeg gået i gang med det store kage/dessert emne med inspiration fra bl.a. Wayne Thiebaud. Jeg har planlagt at alle mine elever skal arbejde med dette emne - men med forskellige billeder som udgangspunkt,

De første der er i gang er mit værkstedshold for 0.-2. klasse som jeg har ca. 35-40 minutter om ugen i en periode på 7-9 uger.

Vi har tegnet hele kager - og "Den store bagedyst" var jo som skabt til at indlede snakken om emnet. Derefter har vi set nogle af Thiebauds skønne kagebilleder.

Jeg fortalte dem, hvordan man tegner en kage og evt. et kagefad, og så var der relativt frit slag.

Jeg vender tilbage med billeder senere.


Se Wayne Thiebauds kager her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar