Translate

fredag den 23. november 2012

Dessertglas ... mere inspiration fra Thiebaud

1.klasse er i gang med at tegne dessertglas inspireret af Thiebaud. Jeg guider dem igennem 1-2 glas, men de bestemmer helt selv, hvad der skal i glassene - og det går de højt op i.
Denne gang har jeg valgt at arbejde med en fed oliepastel - desværre ikke af så høj kvalitet som jeg kunne ønske - men man må jo sno sig :-)
Men billederne bliver gode! Motivet er dejligt og børnene arbejder godt. Det er skønt at undervise i billedkunst!
Jeg bringer her trin for trin vejledning til det et glas og en forsimplet tegning af nogle flere glas. Hvis man har en interaktiv tavle til rådighed, kan man evt. sætte begge billeder op - gerne sammen med nogle fotos af desserter og måske nogle Thiebaud dessertglas - og lade eleverne arbejde løs.


Når jeg i mine vejledninger tegner et mellemrum mellem de forskellige streger, er det selvfølgelig ikke fordi der skal være det i det færdige billede. Jeg følger Mona Brookes metode, hvor hun deler komplicerede motiver op i 5 simple former (se evt. her og  her). Ved at lave mellemrummet, bliver motivet lettere at opdele.


Se Wayne Thiebauds skønne billede her.
Jeg vender om kort tid tilbage med billeder fra 1.klasse - kom snart igen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar